۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

مجموعه‌ای از افسانه‌های عامیانه برای کودکان منتشر شد

مجموعه‌ای از افسانه‌های عامیانه برای کودکان منتشر شد

انتشارات قدیانی کتاب «مرغ نوروزی و عید نوروز»، نوشته سید حسین میرکاظمی را به همراه افسانه‌های معروف عامیانه برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نویسنده در این اثر تعدادی از افسانه‌‌‌های عامیانه را  برای کودکان و نوجوانان بازنویسی کرده است. زبان افسانه‌ها در این کتاب ساده و صمیمی است، به طوری که مخاطب به راحتی می‌تواند با افسانه‌ها ارتباط برقرار کند.

میرکاظمی، نویسنده‌ این مجموعه معتقد است که افسانه‌گوها و علاقه‌مندانی که افسانه‌ها را گوش می‌کنند، این دغدغه را دارند که عنصر و نیروی حیاتی افسانه‌ها، فهم و درک شود. همچنین این سؤال برای همه‌ آنها پیش می‌آید که چگونه این عناصر در حوزه‌ آفرینش هنر عوام ریشه دوانده‌ است.

تپه‌های مقدس، شاهزاده جهان تیره، حکایت کفش‌دوز، چوپان راست‌گو، بچه‌عنکبوت نادان، کلاغ و بچه‌کلاغ و چهل چشمه‌ چهل دیو نام برخی از قصه‌هایی است که در این مجموعه روایت شده‌اند.

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است:«... القصه. پیران و ریش سفیدها، همراه قفس‌ساز به خانه‌اش رفتند. مرغ رنگارنگ هزارپر، همان مرغ نوروزی بود و در قفس، روی یک پا ایستاده بود. قفس‌ساز، در قفس را باز کرد. مرغ نوروزی آرام آرام پیش آمد، ناگهان دو بالش جوانه زدند ...»

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «مرغ نوروزی و عید نوروز» را در ۱۶۰ صفحه، با تیراژ ۲۲۰۰ نسخه، به قیمت  ۱۰۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرده است.

کد خبر 3003545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha